miércoles, 9 de noviembre de 2011

S'ha d'ensenyar la comprensió a les escoles?

Al llarg d'una setmana, el blog ha tingut oberta una enquesta sobre si els lectors creien que la comprensió s'havia d'ensenyar o no a les escoles. Hi havia quatre respostes possibles: si, no, no perquè és cosa dels pares i no perquè s'ha d'adquirir sola.
L'enquesta ha estat contestada per 79 persones amb els següents resultats:
  • Si -> 93%
  • No -> 2%
  • No, és cosa dels pares -> 8%
  • No, s'ha d'adquirir sola -> 1%

Moltes de les persones que varen veure l'enquesta i varen votar, seguidament em van donar diverses opinions personals que a l'enquesta no podien explicar o compartir i d'aquestes opinions vaig tenir diversos debats.
Un dels principals debats va ser amb una persona que deia que l'escola només ha d'explicar o ensenyar el que hi ha per currículum i que no s'havien d'ensenyar cap mena de valors però jo, com a futura educadora estic totalment en contra d'aquesta afirmació perquè l'escola no nomes serveix pel que ve preestablert per la llei sinó en donar-li als nens/es tot el possible per afrontar la vida que els hi espera.
Un altre discussió que vaig tenir va venir també causada per una afirmació d'una persona que deia que a l'escola els nens són molt petits per poder assimilar o entendre que és realment la comprensió i jo m'hi vaig negar i li vaig explicar que en els primers anys de vida és quan els nens/es capten més informació i estan més capacitats per aprendre qualsevol cosa i que la comprensió també podien aprendre-la no teòricament però si a través de tècniques comprensives dutes a terme a classe.

Després d'aquestes explicacions sobre els diferents debats queda clar que en la meva opinió la comprensió és deu ensenyar a les escoles i no nomes la comprensió sinó tot tipus de valors per un millor funcionament de la societat.
Els nens aprenen molt amb la imitació i si des de ben petits veuen que l'ambient és cordial, amb respecte, comprensió i bona relació entre els seus amics, de grans es comportaran així i voldran que tot sigui així perquè és així com han viscut per això a les escoles a més a més de les assignatures cal impartir valors i una bona educació perquè aquests alumnes que tindrem seran els futurs metges, els futurs professors, els futurs administratius, els futurs advocats, seran el nostre futur i cal educar-los correctament.

Cristina.

No hay comentarios:

Publicar un comentario